Levererar direkt - målskytt i debuten



I helgen gjorde man comeback på fotbollsplanen efter närmare två års uppehåll, i division 6-laget Norrköpings FF.
Motståndet stod Klockaretorpets B-lag för, vars A-lag hör hemma i div. 4 och senare under dagen spelade jämnt (i alla fall resultatmässigt) mot Sylvia.

Bollis, 11.00. Kick off.

Jag inledde på bänken för att sedan byta av lagets skyttekung Kricka Perfors efter en 25 minuter. Med nummer elva på ryggen klev man in på planen, debut för NFF och comeback rent fotbollsmässigt.

Det tog bara ett par minuter innan man själv, som förr i tiden, placerade in bollen fri mot målvakten. I'm back.
Lurade först backen för att ta bollen efter uppstuds, utmanade en mot en och tråcklade mig förbi. Placerade bollen mellan benen på målvakten och 3-1 var ett faktum. Leverar direkt ;)

Var sedan ytterst nära att dunka in en halvvolley från distans efter en smart passning från motorn Alvarado.

***

I andra halvlek bröt man bollen på mittplan, spelade Mardsjö som i sin tur friställde Axelsson. Själv befann jag mig strax bakom och lyckades peta in returen på friläget med en vänster bredsida från en 15 meter. Betalar av övergångssuman i debuten ;)

5-5 blev slutresultat efter att vi tappat ledningen med 5-2 den sista kvarten...
Tappade i och för sig hela matchen när Daniel Alvarado byttes ut efter 45'.

Otroligt nära att jag nätade i slutsekunderna, men bollen smekte stolpens utsida...

Nåja, tillbaks i alla fall.

***

image17

***

Comeback på innebandyplanen blev det idag. Spelade back tillsammans med ett potentiellt nyförvärv från Norge. I mina ögon imponerade Lars-Erik Torp mest, även om träningens gigant var Jussi Heikkinen. Den sistnämnde gjorde för övrigt sitt sista framträdande i Aluceum idag.

***

En dag som denna får mig att blicka tillbaka...
"He comes from Serbia, he'll fucking murder ya. Nemanja wooho, Nemanja wooho."

Utan Vida, ingen viktoria.

Slaget på Stamford, huhu.

***

För övrigt anser jag att IFK Norrköping kommer befinna sig långt ned i tabellen,
medan Helsingborgs IF vinner Allsvenskan 2008.


| Jimmy

Kommentarer
Postat av: Alan Smith

Please write something about how wounderful i´am...

2008-04-07 @ 15:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0