Jag skryter - ikapp med Robbie Lauler

 

Robert Laul har jag beskrivit förut. Berömt också för den delen. Han har någon sorts känsla för att alltid ha rätt. Sedan är han väldigt noga med att poängtera det. Så nu tar jag chansen att göra detsamma.

Peter Forsberg - check!

***

Oturligt nog hade jag rätt. Instinkten om att "Foppa" ville tillbaka till ishockeyns finrum kändes, utan att överdriva, oerhört stark. Jag vet vilken kunskap #21 besitter. Det vet han själv också. Han drivs av att spela med de bästa och spela ishockey på den stora scenen. Jag beundrar Forsberg för hans kamp. "Everyone loves a fihter". Alla älskar  en kämpe. Jag är inte överaskad om "Foppa" kommer tillbaka till NHL, lagom till de hetare matcherna. Går in och dominerar, gör tunnlar på Alfredsson, tacklar Sundin, gör åttor på Zetterberg och vänder ut och in på Nicklas Bäckström för att visa vem som fortfarande är bäst.

Men jag blir inte heller förvånad om Forsberg, som vid den här tidpunkten spelat sitt (Philly?) till semifinal, får en hård tackling i ryggen, faller pladask och reser sig med hjälp av sina medspelare. Sedan var den sagan över. Som så många gånger förr.


Fast å andra sidan, det är det värt. I alla fall i "Foppas" ögon. Annars skulle han aldrig ta risken att åka tillbaka till NHL. Det är jag övertygad om.


***

Igår höll Anders Engberg säsongens mest utdragna uppvärmning. Till en början var allt som vanligt, ingen hann med i "Nuttes" tempo (förutom "Jocke" Ström..), Källbom klagade ikapp med de övriga och jag själv längtade in till värmen. Då fick Andreas Sivertsson i uppdrag att gå in på Statoilmacken för att hämta gratisprylar, Nutte sprang tillsammans med det övriga laget genom rondeller, vägskyltar, skogssnår och tvingades bestiga berg. Sen var vi framme och träningen kunde börja. 18.40. Säsongens mest utdragna uppvärmning var förmodligen den roligaste?

Inside information. Som så önskades av Coach Tom.

Jag är övertygad om att vi vinner mot Åkersberga på lördag. Sedan kan jag skriva "check" precis som Robert Laul. Häftigt.

Motiveringen? Två gånger har det vankats lördagsmatcher med en del festligheter planerade på kvällen. Båda gångerna har vi vunnit ;]. Dessutom ståtar vi med två raka segrar och en stor portion revanschlusta mot "Ackers".

Roman Pass lämnar Finspång VIB. Igår gjorde han sin sista träning med laget. Inside info.

***

På onsdag spelar jag mot "Lenny". Min första upplagda bild på bloggen kommer därmed att symbolisera mig och "Lenny". Det gäller ju att vara noga med vad man publicerar för bilder på grund av diverse lagar, denna skall dock vara OK-märkt. Bilden finns sedan tidigare under dagen publicerad på Kungsgårds skolnättidning. Nu med en betydligt enklare adress: www.knugen.kungsgard.se. Bilden kommer jag dock inte publicera här förrän matchen närmar sig..

Intressant att vi lockar drygt 1000 läsare i veckan. Unika besökare. Hur många skolnättidningar kan egentligen mäkta med det?

På Knugen finns förstås en text som sammanfattar derbyduellen mellan mig - Jimmy Andersson - och Henrik Lennermark.

Enjoy it.

***

Fabio Capello har tagit ut sin första trupp som engelsk förbundskapten. Intressant tycker jag. Spelare som Gary Neville och John Terry är indisponibla. David Beckham petad. Joe Hart missade han tycker jag. Ben Foster lär inkomma när han är fullt frisk. Att Ashley Young blev uttagen är helt rätt tycker jag.

Om jag för en stund får leka Capello ser min startuppställning ut så här:

David James
Micah Richards, Rio Ferdinand, Joleon Lescott, Ashley Cole
Owen Hargreaves
Shaun Wright-Phillips, Steven Gerrard, Frank Lampard, Joe Cole
Wayne Rooney

Lagkapten: Wayne Rooney.

***

Värvningskarusellen är i full gång. Enbart timmar tills övergånsfönstret stängs. Ett par övergångar som inte känns helt 100 har radats upp det senaste dygnet. Är det desperata aktioner eller helt enkelt dålig koll? Vissa har dock lyckats utmärkt, eller är nära inpå..

Junior till FCK.
Prica till Sunderland.
Sissoko till Juventus.
Guterstam till FC Bryssel.
Lindgren till Ajax.

Dessa är i mina ögon värvningar med stämpeln OK.

Benjani - City.
Afonso - M'Boro.

Dessa är rykten som kan göra en stor skillnad.

Lyckas "Svennis" värva Benjani är han genialisk.

Katastrofalt  är:
att Fulham värvat Jari Litmanen... och att Isaksson ser ut att stanna i City.

Bäst av alla under transferperioden har Chelsea varit. Branislav Ivanovic och Nicolas Anelka skulle kunna gå rakt in i elvan. Ge Ivanovic lite tid, sedan är han partner med Terry.

***

Den största nyheten är emellertid att Peter Forsberg väljer NHL framför Modo. Lycka till önskar jag den störste.

| Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0