Segern i hamn - mot EM 2008?



På förhand hade jag en ganska stark magkänsla. Det skulle bli en jämn batalj i Aluceum ikväll, men Fredrik "Tuppen" Johansson skulle avgöra. Det blev jämnt, men "Tuppen" avgjorde dock inte matchen. Mål gjorde han däremot, i vanlig ordning.

Det kokade inte i Aluceum men de som var där fick se Finspång vinna igen. Första och andra perioden var inte säsongens roligaste, men i den tredje hettade det till. Hade tänkt skriva matchrapport på hemsidan, men har ännu inte någon tillgång till statistik från innebandy.se, strul verkar det vara. Senare ikväll, eller under morgondagen finner ni i alla fall en matchrapport på www.fibk.org under "Jimmys Hörna".

***

Efter påtryckningar från "Dajje" kommer därför ett blogginlägg ;) På ettan poängterade densamme att det är larvigt med bonusstraffar i DM, något jag kunde blogga om tyckte han. Själv tycker jag det är larvigt att "Dajje" inte fick snurra upp sina gamla lagkamrater på grund av diverse skäl. Christian Sandberg ersatte honom dock på ett gediget sätt!

Positivt var också Jussi Heikkinens målvaktsspel samt Pontus Kvarnströms backspel. Över lag gjorde samtliga spelare en bra insats och det blir förmodligen mycket ros från Godin/Iversjö i morgondagens NT.


Snyggast idag var "Jocke" Ströms mål. Uppspelet från Danebrand var av yppersta klass.

***

Mitt elaka inlägg om FVIB tidigare på bloggen har för övrigt rosats ganska friskt. Spelare, ledare, före detta spelare, numera ledare, motståndarspelare och åskådare har personligen framfört sina åsikter kring inlägget. Och det var positiva kommentarer och inget annat. "Läskigt att det stämmer", "Jag håller med", "Helt rätt" och "Bra skrivet" är några av kommentarerna. EN enda person har kritiserat inlägget, en anonym kommentar. Det går att vifta bort tämligen enkelt.

På tal om kommentarer och forum kom jag över Tomas Ros blogg på sportbladet. Egentligen läser jag aldrig några kommentarer, ibland kan jag inte låta bli. Men när jag väl läser kan jag heller inte låta bli att irriteras av alla dessa tyckare som inte verkar vara 10 år ens en gång. Hur kan man vara så färgad egentligen, någon sorts intelligens måste väl alla ha? Klaga hit och dit för inget. Nä, jag håller mig til skrivandet istället...

För övrigt anser jag att Robbie Laulers blogg är bäst, bäst, bäst! Något arrogant, något ego, bort med jante, ingen självkritik. Och även det klagas det förstås på bland kommentarerna!

***

En mycket fin vecka för min del må jag säga, med undantag för att både datorn och cykeln gick sönder!

DIF - FBK 6-1, DIF - LHC 6-0, Man Utd - Spurs 3-1 och FVIB - Hässelby 7-4!

När jag ändå är igång och berömmer. Cristiano Ronaldo är verkligen bäst i världen. Om Simon Bank någon gång mer skriver att  Zlatan är större än Ronaldo kommer jag personligen besöka hans kontor och printa ut fyra sidor statistik. Det kommer säga allt! 25 mål från Ronaldo i år, bland annat. Om de ansvariga för prisutdelningen av "Årets spelare 2008" utnämner någon annan än Ronaldo som nummer ett kan de lika gärna lägga ned verksamheten. Visst, det är 11 månader kvar. Men vem kan mästa sig med världens mest kompletta fotbollsspelare?

På tal om fotboll. En stjärna är född. Pato var namnet.

***

Och nu ska man skriva CV också. Jobb sökes. Vad gör man när man inte har kontakter, känningar eller dylikt? Jo, man söker ALLT! Därför kanske ni hittar mig på Green Cargo eller FiberWeb. Vad det nu är? Drömmen vore förstås (om man verkligen får drömma) att vikariera för Simon Bank. Då skulle jag kunna passa på att skriva att enda gången Zlatan är större än Ronaldo är när han ställer sig på vågen.

Lite mer realistiskt vore det väl att få jobba på NT. Chanserna ökade drastiskt när supertrevliga Mats Willner tog över som sportchef på tidningen istället för Mikael Sundgren. Det var den sistnämnde som satte uttrycket  "mejlsvarsidioti" på kartan! Annars, har någon något på G? Post a comment ;)

***

Det känns som att jag just nu skriver en Lars Anrell-krönika. En sådan där textmassa som handlar om ingenting alls, men som ändå publiceras.

***

Imorgon stundar en så kallad viktig träning igen. Tom Iversjö bara kan inte säga att det blir löpning, imorgon bara måste det bli fotboll igen! Young boys mot de mer rutinerade med Jussi Litmanen i täten.

***

Igår spelade Åby mot IBF i kvartsfinalen i DM, det blev seger för Åby vilket innebär att Henrik Lennermark och Svahn kommer vara jättenöjda när vi träffas imorgon bitti, äter frukost och diskuterar innebandy. 16 sidor coaching tror jag det var, bra jobbat "Lenny". 16 sidor!!!

För övrigt ska det bli kul att ställas mot Lenny i semifinalen. Åby Oilers - Finspång VIB.

***

På måndag är sista dagen för ansökningar av biljetter till fotbolls-EM. Chansen att man får ta del av sommarens idrottshöjdpunkt är minimal. Kanske att det är av ännu högre odds än att det blir fotboll imorgon :)

| Jimmy

Kommentarer
Postat av: # 8 Källbom

Men visste inte att du bloggade...rikigt kul läsning. (får väl pass sig lite nu när #89 skriver blogg)

Ang EM ska du åka ner utan biljett? Vi har bokat resa från den 9 till den 19. Flyg till bergamo italien och där hyra en stor husbil.

Ps. skriv något roligt om engen....

2008-01-28 @ 10:26:20
Postat av: # 88 Landy

Yepp fortsätt peppra inlägg Stegga så man har någon trevlig kvällsläsning;) Och viktigaste av allt för din och skriveriernas del, glöm för bövelen inte din dagliga kalla=)

2008-01-28 @ 23:52:02
Postat av: Jimmy

Haha, nae det är förstås ett måste!

2008-02-01 @ 09:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0