Comeback - Från Bollis till Tamburinen



Igår gjorde jag entré på fotbollsplanen igen. Det var onekligen ett tag sen sist. Jag lade skorna på hyllan en vårdag 2006 för att satsa på innebandyn till fullo. Ett samtal med Kaj Jussila och karriären i Eneby BK fick sitt slut.

Igår blev det comeback på Bollis med NFF. En rad gamla polare från tiden i EBK representerar nu NFF och min förra Juniortränare Christer Eriksson har tagit över klubben sedan en tid tillbaka.

Ett kärt återseende.

Grusplan, kyla, hårda bollar och tuffa dueller.

***

Lovord från Coach och en ass. coach som efter träningens slut påpekade att licensen med EBK kunde brytas, vid intresse.

Får sammanfatta comebacken som godkänd. Men jag har mer att ge.

Ge mig en nyklippt gräsplan, doft av nygrillat, värmande sol och ett par adidas.

Då blir det åka av ;)

***

Joel
Oscar
Jonathan
Calle
Nermin
Dino
Ernad
Stefan
Krille
Johan
Berra
Jocke
Zoltan
Christer

Kändes knappast att man var i en ny förening...

Något som gjorde klubbvalet enkelt. Samt att Christer Eriksson är en av de bästa tränare jag någonsin haft,
den absolut bästa fotbollstränaren!

***

Blev dubbelpass igår.

Först NFF. Sedan träning med Mr Kubowicz korpenlag.

Var knappast Zidane i NFF, däremot i korpen..

Orre underhållaren. Jimmy Zizou. Bappis. Adel.
vs
Robin. Hubbe. Tomas. Söder.

4-2 i matcher :]

"Hoppsan".

***

Hur länge varar fotbollscomebacken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0